Content

News, Newsletter & Events

Dissemination activities are an important concern of ours in order to provide information on the latest developments in the eGovernment sector. Besides publishing current news on our website, we offer the possibility to subscribe to our newsletter where we report at regular intervals on current information, developments and projects in the eGovernment sector. Furthermore, we also offer information events or workshops on current eGovernment topics several times a year.

Die Handysignatur erfreut sich in den letzten Jahren immer größerer Beliebtheit bei den österreichischen Bürgern. In den letzten Wochen wurde, basierend auf angeblichen Sicherheitslücken, jedoch Kritik laut. Auf GhezzoNetWorx wurde nun ein Interview mit dem CIO der österreichischen Bundesregierung, Herrn Prof. Dr. Reinhard Posch, in Bezug auf die Sicherheitsbedenken, veröffentlicht. Des weiteren werden im Interview auch generelle Aspekte und die Zukunft des eGovernment in Österreich diskutiert.